زندگی نامه کریستیانو رونالدو
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرا 5 فوریه سال 1985 درشهر فانچال کشور پرتغال به دنیا آمد.

او یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است و فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های منچستریونایتد و ملی پرتغال بازی می‌کند.

نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر رونالد ریگان رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند. زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است.

وی وقتی 3 ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در 6 سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم بنفیکا بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی اسپورتینگ پیوست.

در سال 1995 یعنی در 10 سالگی کریستیانو رونالدو کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.

 

کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر 17 سال یوفا برای تیم اسپورتینگ لیسبون مورد توجه سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها 16 سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد مورد توجه سرالکس فرگوسن قرار بگیرد.

در تابستان 2003 او در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرارداد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند.

پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آینده در کنار این جوان باشند تا مقابل او در منچستر یونایتد.

فرگوسن این جوان را می‌خواست. او می‌خواست از رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و بدین ترتیب کریستیانو با قیمت 24 میلیون و 12 هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد شد.

رونالدو در ابتدا با پیراهن شماره 7 ظاهر شد ولی با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. انتظاراتی که از شماره پیراهن او نشات می‌گرفت. او ترجیح می‌داد پیراهن شماره 27 را بپوشد زیرا در اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، با این وجود فرگوسن تمام حیثیت کاری خود را روی او گذاشته و مجددا با او قراردادی تا پایان سال 2010 به امضا رساند.

کریستیانو رونالدو در سال 2005 به بازیکن جوان ویژه فیلیپو معروف شد و از سوی فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت. او با وجود اخلاق تندش محبوب طرفداران منچستریونایتد باقی ماند. به همین خاطر دوست ندارد هرگز تیم منچستریونایتد را ترک کند. او در بازی‌های جام‌جهانی اولین گل خود را با ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زد.

 

پدر رونالدو که دینیس آویرا نام داشت هفتم سپتامبر 2005 و در زمان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از دنیا رفت. رونالدو چند ساعت پس از شنیدن این خبر مجبور بود برابر تیم روسیه بازی کند و این برای او بسیار سخت بود ولی می‌دانست امکان ندارد در بازی غایب باشد. پس از بازی، سرالکس فرگوسن، رونالدو را مشایعت کرد و به کشورش فرستاد.

پس از حضور کریستیانو در تیم ملی کشور پرتغال و بازی مقابل تیم انگلیس در مسابقات جام‌جهانی آلمان، طرفداران تیم انگلیس به نشانه خشم خود شیشه‌های خانه گران‌قیمت کریستیانو را شکستند. رونالدو نیز از این عکس‌العمل غیرمنطقی مردم ناراحت شد و اعلام کرد منچستر را ترک می‌کند و آینده او در اسپانیاست.

سرالکس فرگوسن همیشه از کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن برتر نام می‌برد. او در یک مصاحبه مطبوعاتی در جواب به این سوال که آیا رونالدو بازیکن سال می‌شود یا نه، اظهار داشت: مطمئنم نام او در لیست است. او 21 سال دارد و به نظر من بهتر از این هم می‌شود. او به بلوغ لازم رسیده و امیدوارم بازیکنان جوان ما مثل او خود را نشان دهند.

javahermarket



امیر قلعه نویی در هتل بستری شد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

http://media.farsnews.com/Media/8712/Images/jpg/A0639/A0639883.jpg

سرمربی تیم فوتبال سپاهان به علت افت فشار و سرگیجه عصر سی ام فروردین در هتل محل اقامت این تیم در دوحه قطر بستری شد.

 تیم فوتبال سپاهان ایران عصر امروز سه شنبه درحالی برای دیدار با سفیر ایران در دوحه قطر در محل سفارتخانه کشورمان حاضر شد که امیر قلعه نویی اعضای این تیم را همراهی نمی کرد.

ظاهرا دلیل غیبت امیر قلعه نویی در دیدار سپاهانی‌ها با سفیر کشورمان کسالت این مربی بوده است. قلعه نویی عصر امروز به ناگاه دچار سرگیجه و افت فشار شد که همین مسئله باعث شده او با نظر پزشک تیم ساعاتی در هتل بستری شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بهبودی نسبی امشب در محل تمرین تیمش حضور یافت و مراحل آماده سازی زردپوشان را زیر نظر گرفت.

تیم فوتبال سپاهان ایران ساعت 20:20 فردا چهارشنبه در ورزشگاه ثانی بن جاسم شهر دوحه به مصاف الغرافه قطر می رود. این بازی در چارچوب هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد.

javahermarket



شانس پرسپوليس براي صعود بيشتر است
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 سرمربي تيم فوتبال بنيادكار گفت: براي پيروزي برابر پرسپوليس و كسب 3 امتياز به تهران آمده‌ايم.

به گزارش خبرگزاري فارس، مير جلال كاسيموف در نشست خبري پيش از بازي فردا با پرسپوليس اظهار داشت: ضمن خوشامد به دوستان رسانه اي پيش بيني مي كنم بازي خوب و جذابي هم براي تماشاگران و هم براي بينندگان تلويزيوني خواهد بود.



وي افزود: فاصله امتياز سه تيم اول بسيار كم است و رقابت تنگاتنگي وجود دارد. هر سه تيم شانس صعود دارند و ما هم براي كسب سه امتياز اينجا آمده ايم. اميدوارم نمايش مان اين قدر خوب باشد كه بتوانيم به اين مهم دست پيدا كنيم. خوشحالم كه در ورزشگاه آزادي بازي مي كنيم و مطمئن هستم كه جو خوبي در ورزشگاه حاكم مي شود.



سرمربي تيم بنيادكار در مورد اينكه باشگاه مي خواهد به جذب نيروهاي جوان اكتفا كند يا قصد دارد مانند گذشته به جذب نيروهاي اسمي رو بياورد گفت: تئوري در باشگاه ما اين است كه از استخدام بازيكنان بزرگ و اسم و رسم دار منصرف شويم و به جوانگرايي رو بياوريم. فوتبال يك ورزش گروهي و 11 نفره است و تمام تلاش مان اين است كه از كار گروهي استفاده كنيم. قصد نداريم مثل چند سال پيش اسم هاي بزرگ به خدمت بگيريم.



وي در پاسخ به اين سوال كه براي صعود چقدر شانس دارند، تاكيد كرد: شانس پرسپوليس و بنيادكار 50 - 50 است البته چون پرسپوليس در دور دوم بازي هاي بيشتري در خانه دارد از شانس بيشتري برخوردار است اما براي كسب سه امتياز آمده ايم و اميدواريم راه صعودمان هموار شود.

javahermarket



نسخه چاپي ارسال به دوستان اعتراض دايي به يك خبرنگار: از همين الان باخت پرسپوليس را پيش‌بيني مي‌
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس، علي دايي پس از نشست خبري درحالي كه قصد داشت هتل اسپيناس، محل برگزاري نشست را ترك كند با حضور خبرنگاران در اطراف خود مواجه شد.

يكي از خبرنگاران از وي پرسيد اگر اين بازي را ببازيد چه اتفاقي رخ مي دهد و دايي هم با ناراحتي از اين سوال رو به اين خبرنگار گفت: فقط از اينگونه سوالات طرح مي كنيد. مگر فوتبال با اما و اگر پيش مي رود؟ از همين حالا باخت ما را پيش بيني مي كنيد. من هم براي سوالات شما جواب ندارم.
دايي درحالي كه همچنان بابت پرسيدن چنين سوالي غرولند مي كرد هتل را ترك كرد.

* ابتداي نشست خبري سرمربي بنيادكار فكر مي كرد او اول بايد مقابل خبرنگاران قرار بگيرد اما وقتي ديد علي دايي مقابل خبرنگاران قرار گرفته است سالن را ترك كرد تا نوبتش شود.

javahermarket



تیم ایران با شکست ترکیه فینالیست شد/ جدال با آلمان برای قهرمانی جهان
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

تیم فوتبال دانش آموزان ایران با پیروزی برابر ترکیه به دیدار فینال مسابقات جهانی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال دانش آموزان کشورمان که برابر تیم های دانمارک، ایتالیا و شیلی به پیروزی رسیده بود و با تساوی برابر آلمان به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، پس از پیروزی پیروزی 3 بر صفر برابر بلغارستان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این تیم در این مرحله برابر تیم ملی ترکیه نیز به پیروزی 5 بر 4 (در ضربات پنالتی) دست یافت و راهی فینال شد.

تیم فوتبال دانش آموزان کشورمان که در مرحله مقدماتی برابر آلمان به تساوی رسیده بود باید فینال این دوره از مسابقات را عصر یکشنبه برابر این تیم اروپایی برگزار کند. آلمان با شکست برزیل به دیدار فینال راه یافته است.

javahermarket



ترابيان :دستياران كوئيروش معرفي شدند
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

http://footballema.com/modpub/Default/cache/images/e7/qqqq.jpg

مربی پرتغالی که چند روزی را در ایران گذرانده بود موافقت خود را برای قبول سرمربیگری تیم ملی این کشور اعلام کرده

كارلوس كوئيروش موافقت خود را با عقد قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرد.

فوتبال ما-مربی پرتغالی که چند روزی را در ایران گذرانده بود موافقت خود را برای قبول سرمربیگری تیم ملی این کشور اعلام کرده.عباس ترابیان مسئول کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در این خصوص می گوید :« كارلوس كوئيروش با ارسال پيش قرارداد دستيارانش در شرايطي كه نكات مدنظر ما دراين پيش قرارداد آورده موافقتش را با عقد قرارداد با فدراسيون ايران اعلام كرد. آنتونيو سيموئز، ميك مكدرموت و دنگسپار دستياران او هستند. در حال حاضر ما تلاش مي‌كنيم تا نكات اساسي مدنظرمان در قرارداد كوئيروش هم لحاظ شود تا انشاالله در پايان هفته قرارداد رسمي با او به امضا برسد.»او که روز گذشته در مصاحبه ای با سایت فرارو گفته بود :«دو بند در قرار داد کرش وجود دارد که نمی توانیم آن را بازگو کنیم. اگر بگوییم او می تواند از ما شکایت کند.»

 در شرایطی از موافقت کئیروش صحبت می کند که هنوز با وکیل این مربی به توافقی نرسیده اند.

استفاده از محتویات سایت همه چی با ذکر منبع بلامانع است.

javahermarket



نسخه چاپي ارسال به دوستان براي رويارويي با بايرلوركوزن در باي‌آره‌نا كريمي در تركيب اصلي مقابل
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

براي رويارويي با بايرلوركوزن در باي‌آره‌نا

كريمي در تركيب اصلي مقابل لوركوزن نيست

خبرگزاري فارس: مربي موقت تيم شالكه به استفاده از ستاره ايراني شالكه مقابل بايرلوركوزن نمي‌انديشد.

به گزارش خبرگزاري فارس در شرايطي كه روز چهارشنبه گذشته فليكس ماگات‌ از مقام سرمربيگري تيم شهر گيلزن‌كرشن اخراج شد، اين چهره به سرعت با باشگاه ولفسبورگ به توافق رسيد.
قرار است سرمربي جديد روز اول فروردين رسما كار خود را آغاز كند و تا آن زمان تمرينات شالكه زير نظر ايش‌هورن، دستيار ماگات ادامه مي‌يابد.
براساس گزارش نشريه معتبر كيكر، اين مسئول خيال استفاده از علي‌كريمي در بازي فرداشب در خانه بايرلوركوزن در ورزشگاه باي‌آره‌نا از هفته بيست وهفتم را ندارد.
كريمي 32 ساله كه در آخرين روز از ماه ژانويه به عضويت شالكه درآمد، ‌تا اين لحظه نتوانسته فرصت بازي براي تيم سنتي بوندس‌ليگا بيابد. او حداكثر بازيكن نيمكت‌نشين بوده است. با توجه به تغيير و تحولات كادر فني بنظر مي‌رسد وي همچنان پشت خط قراردارد.
گزارشگران نشريه آلماني براساس آخرين تحولات روي داده در اردوي بايرلوركوزن و شالكه تركيب احتمالي اين بازي را چنين معرفي كرده‌اند:

بايرلوركوزن:
آدلر، شواب، راينارتس، هي‌پيا، كادلچ، بالاك، روفلس، سام، رناتو، كاسترو، كيسلينگ
سرمربي: هاينكس
ذخيره‌ها:‌بوبل، ويدا، باليچ، بارنتا، بن‌در،‌كامپف، درديك، يورنگسن

شالكه:
نوير، اوشيدا، هودس، متسلدر، اسكوردو، كلوگه،‌عنان،‌خورادو، ادو، رائول، گاوارنوويچ
سرمربي: ايش‌هورن
ذخيره‌‌ها: شوبر، پابولس، پلستن، سارپاي، بائويوهان،‌دانيلو اولار، دياك، دراكسلر، هائو، كريمي، ماتيپ، اشميتس، چاريستاس

 

javahermarket