يك جام و چهار مدعي؛ استقلال در شمال، پرسپوليس در جنوب
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

به گزارش اخبار ورزشی ، رقابت‌هاي جام حذفي از سال 1355 آغاز شد و ملوان انزلي اولين قهرمان اين مسابقات بود. تيمي كه به متخصص جام حذفي معروف شده است. اين تيم به همراه استقلال، پرسپوليس و فولاد خوزستان به دنبال جام قهرماني بيست و چهارمين دوره اين مسابقات هستند.

نگاهي به دو ديدار نيمه نهايي جام حذفي كه فردا (پنج‌شنبه) برگزار مي‌شود مي‌اندازيم:

*فولاد خوزستان - پرسپوليس؛ خطرناك‌ترين خط حمله برابر سرخپوشان با انگيزه

فولاد خوزستان اگرچه در ليگ برتر در رده ششم جدول و دو پله پايين‌تر از پرسپوليس ايستاد اما اين تيم خطرناك‌ترين خط حمله ليگ دهم را در اختيار دارد. فولادي‌ها 58 گل زدند و حتي از سپاهان قهرمان دو گل بيشتر به ثمر رساندند. همين آمار نشانگر كار سخت پرسپوليس در اهواز است.

رضا نوروزي آقاي گل ليگ هم در فولاد است. با اين حال اين تيم در ليگ برتر برابر پرسپوليس شكست خورده تا حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس بگويد دايي راه بردن مجيد جلالي را بلد است. كاشاني با اين جمله ظاهرا مي‌خواست هم به تيمش روحيه بدهد و هم رابطه تيره و تار شده‌اش با علي دايي را بهبود ببخشد.

علي دايي فصل گذشته توانست با پرسپوليس در جام حذفي قهرمان شود و امسال هم مي‌خواهد از اين عنوان قهرماني دفاع كند تا قولي كه به طرفداران پرسپوليس داده عملي شود و يك جام قهرماني به آنها تقديم كند. فولاد تاكنون در جام حذفي قهرمان نشده اما سرخپوشان كه در اين دوره هم بسيار با انگيزه هستند تاكنون چهار عنوان قهرماني در جام حذفي دارند و مي‌خواهند پنجمين قهرماني خود را هم جشن بگيرند تا از اين نظر هم با ركورد استقلال رقيب ديرينه خود برابري كنند.

* ملوان انزلي - استقلال؛ نبرد پرافتخارترين و متخصص جام حذفي در انزلي

ملوان انزلي در ليگ برتر برابر استقلال شكست خورد تا فرهاد پورغلامي سرمربي اين تيم وعده بدهد كه در جام حذفي منتظر استقلال است. ملوان مي‌خواهد در انزلي و در حضور تماشاگران خود‌ آبي‌پوشان تهراني را شكست دهد و فيناليست شود.
در آن سوي ميدان استقلال حضور دارد كه با پنج عنوان قهرماني پرافتخارترين تيم جام حذفي است. آبي‌پوشان تهراني كار سختي در انزلي برابر ملوان دارند اما مي‌خواهند به طرفدارانشان يك جام قهرماني هديه كنند. ملواني كه با كسب رتبه هشتم جدول ليگ به نوعي شگفتي ساز مسابقات شد متخصص جام حذفي است و تاكنون شش بار به فينال اين مسابقات رسيده اما فقط سه عنوان قهرماني دارد.

برنامه بازي‌ها و اسامي داوران به شرح زير است:

پنجشنبه 12 خرداد
ملوان بندرانزلي – استقلال تهران – ساعت 17 – تختي انزلي
يدالله جهانبازي-حسن كامراني فر-رضا سخندان-محمد رضا اكبريان-ناظر: مسعود عنايت

فولاد خوزستان – پرسپوليس – ساعت 19:45 – تختي اهواز
سعيد مظفري زاده –حيدر شكور-عليرضا كهوري-تورج حق وردي –ناظر: مسعود فلاح

javahermarket



نكونام پس از تمديد قرارداد با اساسونا: حالا يك پامپلونايي هستم از ايـران هـم پيشنهـاد داشتـم اينجا ه
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

جواد نكونام پس از عقد قرار داد جديد با اساسونا گفت: من در اينجا همه چيز دارم و مي خواهم به كارم ادامه دهم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هافبك 30 ساله و ملي پوش تيم فوتبال اساسونا پس از اين كه به همراه هم بازي ايراني خود ، مسعود شجاعي ، قرارداد خود را تا دو سال ديگر با اساسونا تمديد كردند، در گفت و گو‌يي اظهار كرد: به غير از اسپانيا از كشورهاي ديگر و همچنين از ايران نيز پيشنهاد داشتم.

نكونام ادامه داد: خانواده‌ من دوست داشتند كه من به ايران بر گردم، اما وقتي پدر و مادرم به پامپلونا آمدند و زندگي من را در اينجا ديدند، از تصميم من خيلي خوشحال شدند. من در اين شهر خيلي خوشحالم ، اينجا همه چيز دارم و مي خواهم به كار خود در اوساسونا ادامه دهم، فكر مي‌كنم تا پايان زندگي ورزشي‌ام در اساسونا بمانم. خوشبختانه ما مي‌توانيم چندين سال در كنار هم از فوتبال كردن لذت ببريم.

هافبك ايراني اساسونا با بيان اين كه حمايت همه جانبه هواداران از اين تيم باعث شده كه قرار دادش را براي دو سال ديگر تمديد كند، افزود: هيچ باشگاهي در اسپانيا يك باشگاه تفريحي نيست، اين بسيار عالي است كه وقتي ما به حمايت تماشاگران نياز داريم آن‌ها ما را مورد حمايت خود قرار مي‌دهند. در چند بازي آخر حمايت آن‌ها باور نكردني بود و از آنجا كه ما به امتياز آن بازي‌ها نياز داشتيم، هواداران از همه بازيكنان حمايت كامل كردند.

نكونام با اشاره به اين كه انتخاب اولش هميشه اساسونا بوده ، گفت: بهترين دوست من به من گفت كه اساسونا مي‌تواند به يك باشگاه خاص همانند باشگاهي كه 10 سال در ايران در آن بازي كردم تبديل شود، فكر مي‌كنم اين موضوع اشتباه نيست و اساسونا مي‌تواند تا پايان زندگي ورزشي من تنها باشگاهم باشد.

نكونام همچنين با اشاره به پنج سال حضورش در اساسونا ، گفت: سال‌هاي اول حضورم در اين تيم دشوار بود، اما حالا همه چيز فرق مي‌كند. من بدون شك تا جايي كه مي‌توانم براي اساسونا بازي مي‌كنم. پول در زندگي همه چيز نيست. خيلي خوشحالم كه در اينجا هستم . من الان يك پامپلونايي هستم.

javahermarket



آشنایی با باشگاه استقلال تهران
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

آشنایی با باشگاه استقلال تهران (1323-)

در سال 1323 چهار جوان تصمیم گرفتند تا باشگاهی تاسیس کنند.

نام انها میرزایی، نواب، خشایار و جانانپور بود. علاوه بر انها خاکزاد، گیتی، گریش، کلانی، مهدیون و حسینی نیز دیگر اعضای باشگاه بودند که به دلیل علاقمندیشان به دوچرخه سواری نام باشگاه را دوچرخه‌سواران نهادند.

ابتدا تنها رشته فعال باشگاه دوچرخه سواری بود، اما بعدها رشته های والیبال، پینگ پنگ، بسکتبال، وزنه برداری، کشتی، شنا و فوتبال نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

طی مذاکراتی که مسئولان باشگاه دوچرخه سواران با علی دانائی فرد موسس وقت باشگاه تورانجام دادند، موافقت شد که باشگاه تور با نام دوچرخه‌سواران وارد عرصه رقابت در فوتبال شود.

رقابت اصلی در فوتبال کشور تا پیش از سال 1325 بین سه تیم دارایی، شاهین و سرباز بود، اما با ورود تیم دوچرخه سواران که از همان ابتدا با پیراهن آبی وارد میدان

دسن

تیم دوچرخه‌سواران در سال 1325 و با حضور پرویز عمو اوغلی، گرائیلی، دانائی و سید آقا جلالی در هیئت مدیره تشکیل و روانه رقابت‌ها شد. حاصل کار نایب قهرمانی در سالهای 25 و 26، نایب قهرمانی و قهرمانی جام حذفی در همان سالها بود. در سال 1328 نام باشگاه دوچرخه سواران به تاج تغییر یافت و در همین سال قهرمان باشگاه‌های تهران شد.

به دلیل اهمیت باشگاه تاج از ردیف بودجه اختصاصی برخوردار شد. رنگ لباس باشگاه نیز پیراهن آبی با آستین سفید، شورت سفید و جوراب سفید بود. علی دانائی فرد برای تقویت این تیم، تیمهای تورج، افسر، دیهیم، کورش و اتم را تاسیس کرد. تاج در سراسر کشور گسترش یافت و در شهرهای اهواز و رشت بیش از دیگر نقاط ایران پایگاه مردمی یافت.

اولین قهرمانی در آسیا

در فروردین سال 1349 و در باشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه (شهید شیرودی)، تیم های تاج از ایران و هاپوئل رژیم صهیونیستی فینال جام باشگاهای آسیا را برگزار کردند.

در این دیدار تیم تاج تا دقیقه 83 یک بر صفر عقب بود که در این دقیقه غلام وفا‌خواه که به مرد جامها معروف بود، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و کار به وقت اضافه کشید که تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان آسیا شد.

تغییر نام به استقلال و دومین قهرمانی در آسیا

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 باشگاه تاج به استقلال تغییر نام پیدا کرد.

استقلال در سال 1370 برای دومین بار قهرمان آسیا شد. استقلال در فینال باشگاه های آسیا توانست تیم لیائولینگ چین را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و جام را برای دومین بار به خانه بیاورد.

مربیان خارجی از بدو تاسیس

زدراکو رایکوف، ولادمیر جکیج، بونژاک، یوگنی سوکومور خوف، جکیچ دلیچ، لئونید بیلفسکی و رولند کوخ از جمله مربیان خارجی بودند که با استقلال کار کردند. در این میان رایکوف بیشترین سابقه حضوررا دارد که به مدت هشت سال مربی استقلال بود و طی این دوره با استقلال قهرمان ایران در سال 49، قهرمان جام میلز هند، دو دوره قهرمانی باشگاهای آسیا و قهرمانی جام اتحاد را در کارنامه خود دارد.

 مربیان استقلال از آغاز تا کنون

مرحوم علی دانائی‌فرد، محمود بیاتی، مرحوم رسول مدد نوعی، محمد رنجبر، حشمت مهاجرانی، پرویز ابو طالب، مجتبی کرد نوری، کمائی، مرحوم جاهد، مصطفی شرکا، حسن حبیبی، حسن عضدی، رضوی، اصغر شرفی، کامبیز جمالی، محمد صلاحی، منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی، بیژن ذوالفقارنسب، ناصر حجازی، رضانعلچگر، عبداللهی، بهتاش فریبا، اصغرحاجیلو، پرویزمظلومی، حمید ملک احمدی، منصور رشیدی، جواد زرینچه و امیر قلعه‌نویی ، صمد مرفاوی و فیروز کریمی مربیانی بودند که از بدو تاسیس تا کنون به عنوان سرمربی رهبری تیم را برعهده داشتند. در حال حاضر صمد هرفاوی سکاندار این تیم است.

استقلال یک بار در فصل 85-1384 موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر و بار دیگر در لیگ برتر هشتم قهرمان شد: استقلال قهرمان هشتمین دوره‌ لیگ‌برتر فوتبال ایران شد

 

javahermarket



نويدكيا: ببخشيد؛ به‌خاطر شرايط جسماني‌ام نمي‌توانم به تيم ملي بيايم:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، خسرو والي زاده مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال ايران گفت: محرم نويدکيا طي نامه اي از حضور در اردوي تيم ملي عذرخواهي کرد و کارلوس کي‌روش سرمربي تيم کشورمان دو بازيکن ديگر را به اردو دعوت کرد.

وي افزود: نويدکيا در نامه خود براي علي کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال که رونوشت آن را براي عباس ترابيان سرپرست تيم ملي نيز ارسال کرده، ضمن تشکر از کي‌روش بابت دعوت او به تيم ملي نوشته: "در چند سال اخير بابت آسيب ديدگي هاي فراوان، جراحي هاي زيادي را انجام داده ام. لذا نظر به اينکه بازيکني که به اردوي تيم ملي دعوت مي شود بايد با تمام وجود و در صحت و سلامتي کامل در خدمت آن تيم باشد و اينجانب به جهت پزشکي و شرايط جسمي ام امکان حضور در تمرينات پرفشار را ندارم، لذا يکبار ديگر ضمن تشکر از آن مجموعه محترم و شخص جناب آقاي کي روش سرمربي محترم تيم ملي، مراتب عذرخواهي خودم را از حضور در تيم ملي اعلام و صميمانه از تمام وجودم آرزوي موفقيت و پيروزي براي تيم ملي کشورم را دارم. "

والي زاده ادامه داد: کارلوس کي‌روش نيز درپي دريافت اين نامه، اميد ابراهيمي ديگر بازيکن تيم سپاهان را به اردوي دوم تيم ملي که از روز سه شنبه تشکيل مي شود، دعوت کرد. همچنين روح الله عرب بازيکن صنعت نفت آبادان که در اردوي نخست حضور داشت براي اردوي دوم نيز دعوت شده است. بدين ترتيب جمع نفرات دعوت شده به اين مرحله از اردو به 27 بازيکن رسيد.

 

javahermarket



پرسپوليس به مرحله نيمه نهايي جام حذفي رسيد تيم فوتبال پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 سپاهان را شکست داد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

ديدار دو تيم پرسپوليس و سپاهان در 120دقيقه بازي گلي نداشت تا بازي به ضربات پنالتي کشيده شود.
بازي در طول 90 دقيقه بسيار سرد و کسل کننده سپري شد اما در دو وقت 15 دقيقه اضافي تيم‌ها بازي هجومي را ارايه کردند ولي بازهم قفل دروازه‌ها در اين ماراتن فوتبال باز نشد تا ضربات پنالتي برنده را تعيين کند.

 در ضربات پنالتي پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 برابر سپاهان به برتري رسيد و در مرحله نيمه نهايي بايد پنجشنبه هفته جاري در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برود.

 پنالتي زنان پرسپوليس: مازيار زارع، وحيد هاشميان، مجتبي شيري( توپش به تير دروازه خورد)، محمد نوري، حميد علي‌عسگر

 پنالتي زنان سپاهان اصفهان: هادي عقيلي( به بيرون زد)، ابراهيم توره( به بيرون زد)، هاشم بيک‌زاده، اميد ابراهيمي

 ديگر ديدار اين مرحله روز پنج‌شنبه بين دو تيم ملوان و استقلال در انزلي برگزار مي‌شود.

 

javahermarket



رضا نوروزي؛ دهمين گلزن برتر ليگ هاي 2011 دنيا فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال رده بندي بر
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 رضا نوروزي در مسابقات فصل اخير ليگ برتر فوتبال ايران موفق شد با 24 گل عنوان آقاي گلي را به دست بياورد و بدين ترتيب در رده بندي جهاني رتبه دهم را به خود اختصاص داد.
 وي در اين رده بندي بالاتر از بازيکناني چون ''''ساموئل اتوئو''''، ''''جبرييل سيسه''''، ''''سرخيو آگرو''''، ''''کارلوس توز'''' و ديميتار برباتوف'''' ايستاده است.
 ''''ادينيو'''' برزيلي ديگر بازيکن ليگ برتري ايران از تيم مس کرمان است با 22 گل در رده چهاردهم اين رده بندي قرار دارد.
 اما در صدر رده بندي بهترين گلزنان ليگ هاي داخلي جهان ''''کريستيانو رونالدو'''' بازيکن پرتغالي رئال مادريد اسپانيا با 40 گل قرار دارد.
 بعد از او ''''ليونل مسي'''' بازيکن آرژانتيني تيم بارسلونا با 31 گل دوم است و ''''ماريو گومز'''' بازيکن تيم بايرن مونيخ آلمان با 28 گل سوم است.
 فهرست 10 گلزن برتر ليگ هاي برتر جهان به شرح زير است:
1) کريستيانو رونالدو، بازيکن پرتغالي رئال مادريد، 40 گل
2) ليونل مس
ي، بازيکن آرژانتيني بارسلونا، 31 گل
3) ماريو گومز، بازيکن آلماني بايرن مونيخ، 28 گل
4) الکساندرو دي سوآزا، بازيکن برزيلي فنرباغچه، 28 گل
5) آنتونيو دي ناتاله، بازيکن ايتاليايي اودينزه، 28 گل
6) کنت ميلر، بازيکن اسکاتلندي تيم هاي گلاسکو رنجرز و بورسااسپور، 26 گل
7) ادينسون روبرتو کاواني، بازيکن اروگوئه اي تيم ناپولي، 26 گل
8) هنري هرناندز، بازيکن کلمبيايي تيم هرديا، 26 گل
9) آندره آلوز دو سانتوس، بازيکن برزيلي تيم ويدئوتون، 24 گل
10) رضا نوروزي، بازيکن ايراني تيم فولاد خوزستان، 24 گل 

javahermarket



سرمربي اسكاتلندي و البته تمام نشدني شياطين سرخ به هواداران. . . . . .
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

سرمربي اسكاتلندي و البته تمام نشدني شياطين سرخ به هواداران متعصب اين تيم وعده داد كه بارسلونا را در فينال ليگ قهرمانان اروپا شكست دهند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، الكس فرگوسن درباره‌ي بازي با بارسلونا در ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا عنوان كرد: صحبت‌هاي زيادي وجود دارد كه بارسلونا تيمي بسيار قوي است و اين تيم را نمي توان شكست داد و حرف‌هايي از اين دست. بيخودي روي اين مسائل شرط بندي نكنيد. بارسلونا را در ويمبلي شكست مي دهيم و به تمام اين حرف و حديث‌ها پايان مي دهيم.

 

فرگوسن ادامه داد: بارسلونا تيم بسيار خوبي است و بازيكنان جوان و فوق العاده آماده‌اي دارد. شرايط بارسلونا را كاملا مي دانم و به خوبي آگاهي دارم كه مقابل تيمي " وحشتناك" به ميدان مي رويم. اما مگر قرار است زماني تيمي با حريف سخت روبرو مي شود، بترسد و كنار بكشد؟ ما اين ظرفيت را داريم كه در ديدار پاياني عملكرد خوبي داشته باشيم.

 

سرمربي شياطين سرخ كه به اندازه‌ي عمر يك جوان هوادار منچستريونايتد روي نيمكت اين تيم نشسته است! همچنين گفت: فكر مي كنم كار من اين باشد كه بازيكنان را براي اين بازي گرسنه و حريص نگه دارم و معتقدم مي توانم اين كار را انجام دهم. تمام تلاشم را انجام مي دهم تا بتوانم تيم را با بهترين تركيب به ميدان بفرستم.

 

فرگوسن در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين منچستريونايتد بهترين تيم‌ سال‌هاي اخير بوده يا خير، گفت: نمي دانم اين تيم در چه رده‌اي قرار مي گيرد. در سال‌هاي 1994 و 1999 هم تيم‌هاي بسيار خوبي داشتيم. كيفيت مطلوبي ارائه داده‌ايم.

javahermarket



تماس تلفني كي‌روش با مرفاوي حضور 6 بازيكن از مس در اردوي جديد تيم ملي
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

كارلوس كي‌روش در تماس با صمد مروفاوي از عملكرد مس كرمان تمجيد كرد.

به گزارش ايسنا و به نقل از سايت باشگاه مس كرمان، سرمربي تيم ملي در گفتگويي تلفني با سرمربي مس کرمان در زمينه تيم ملي و وضعيت فني تيم و بازيکنان تيم صنعت مس کرمان بحث و تبادل نظر کرد.

کي‌روش در اين تماس تلفني ضمن تمجيد از بازي مس کرمان، عملکرد تيمي و تاکتيکي مس را يکي از دو فوتبال برتر ليگ در کنار ذوب آهن اصفهان ذکر کرده و نسبت به بهره گيري از بازيکنان جوان اين تيم با سرمربي مس تبادل نظر کرد.

سرمربي تيم ملي با اطلاعات دقيقي که از بازيکنان در پستهاي مختلف ارايه داد، نشان داد که به دقت بازي تيم ها را مورد آناليز قرار داده است. كي‌روش همچنين از حضور احتمالي 6 نفر از مس در جديدترين فهرست بازيكنان تيم ملي خبر داد.

صمد مرفاوي در اين گفتگو ضمن تشکر از لطف و توجه سرمربي تيم ملي، قول هرگونه همکاري با سرمربي تيم ملي در مسير تشکيل يک تيم ملي قدرتمند را داد.

 


javahermarket



استقلال آناليز فني النصر را در اختيار ذوب آهن قرار مي‌دهد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

تيم فوتبال النصر عربستان در مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا به مصاف تيم ذوب آهن ايران خواهد رفت.

به گزارش ايسنا،‌ باشگاه استقلال اعلام كرد، ‌در راستاي منافع ملي کشورمان و جهت سهولت صعود ديگر نماينده ايران به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، آناليز فني نماينده عربستان را که توسط کادر فني تيم تهيه گشته بود را در اختيار مسئولين باشگاه ذوب آهن ايران قرار مي‌دهد.

 

 

javahermarket



فهرست ده نفر از پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال :
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

- دیوید بکام (میلان): 32,4 میلیون یورو



2- لیونل مسی (بارسلونا): 28,6 میلیون یورو





3- رونالدینیو (میلان): 19,6 میلیون یورو





4- کریستیانو رونالدو( منچستر یونایتد): 18,3 میلیون یورو





5- تیری آنری (بارسلونا): 17 میلیون یورو





6- کاکا (میلان): 15,1 میلیون یورو





7- زلاتان ابراهیموویچ: 14 میلیون یورو



8- وین رونی (منچستریونایتد): 13,5 میلیون یورو





9- فرانک لمپارد (چلسی): 13 میلیون یورو





10- جان تری (چلسی): 11,7 میلیون یورو



javahermarket